onsdag 9 februari 2011

BARNVÄGG MED TAPETKOLLAGE



Jag är så stormförälskad i design för barnrum. Det blir som en helt egen hobby-inriktning på mitt inredningsintresse. Man kan göra så mycket fint, och tänka lite kortsiktigare och mer "just nu" i detaljer, och så långsiktigt i basen. En femåring vill ju inte ha samma tapet som en tioåring kanske, men ett vardagsrum kan ju gott och väl ha likadana väggar i fem år. Ni förstår vad jag menar. Mitt hjärteprojekt här hemma just nu är att få iordning tvååringens rum, och jag kikar därför gärna runt efter ide'er. Jag skall inte tapetsera någon vägg, men skulle jag göra det skulle jag gärna prova på ett lapp-kollage som ovan. Bonusen är att det är väldigt ekonomiskt, bara ta med några antal 1-metersprover hem, blanda med en tapetrulle hit eller dit. Ev gör jag något liknande men i tavelramar för att komma åt "just nu" detaljerna min tvåårings inredningssmak :)

1 kommentar: